در بازديد معاون طرح هاي توسعه معادن و صنايع معدني ايميدرو و مديرعامل شرکت ملي فولاد ايران از شرکت فولاد سفيددشت مطرح شد؛ پيشرفت 97 درصدي واحد فولادسازي شرکت فولاد سفيددشت

کد خبر: 70425 تاریخ انتشار: 1402/08/14 11:33:58
نمایش: 763
اخبار
حسام مقدمعلي، معاون طرح هاي توسعه معادن و صنايع معدني ايميدرو، به همراه محمد آقاجانلو مديرعامل شرکت ملي فولاد ايران و جمعي از مديران و کارشناسان اين بخش ها از طر ح هاي توسعه در حال اجرا و واحدهاي در حال بهره برداري شرکت فولاد سفيددشت بازديد کردند.
در اين بازديد که روز چهارشنبه دهم آبان سال جاري انجام شد، حسام مقدمعلي معاون طرح هاي توسعه معدن و صنايع معدني ايميدرو ضمن ابراز خرسندي از فعاليت هاي انجام شده، در جلسه اي با حضور ارکان پروژه بر لزوم هم افزايي هرچه بيشتر براي راه اندازي و تکميل واحد فولادسازي اين شرکت طبق برنامه زماني پيش بيني شده تأکيدکرد.
پيشرفت 86 درصدي پروژه تصفيه خانه شرکت فولاد سفيددشت
محمد آقاجانلو مديرعامل شرکت ملي فولاد ايران نيز در اين بازديد ضمن ابراز خرسندي از فرآيند توليد و اجراي طرح هاي توسعه اين شرکت عنوان کرد: طبق گزارش هاي موجود، پروژه تصفيه خانه شرکت فولاد سفيددشت نيز که به منظور تأمين آب موردنياز واحدهاي توليدي با ظرفيت 240 ليتر بر ثانيه در حال احداث است اکنون با پيشرفت 86 درصدي در حال تکميل شدن است.
تأمين کل آب موردنياز فولاد سفيددشت با تصفيه و بازچرخاني پساب هاي شهري در سيکل توليد وي ضمن ابراز خرسندي از اينکه کل آب موردنياز شرکت از محل تصفيه و بازچرخاني پساب شهري تأمين مي شود اضافه کرد: با وجود اين، ميزان مصرف آب شرکت فولاد سفيددشت از 1.5 مترمکعب براي هر تن محصول به يک مترمکعب کاهش پيدا کرده که قابل توجه و تقدير است.
آقاجانلو با اشاره به اهميت رعايت دستورالعمل هاي زيست محيطي در شرکت هاي توليدي افزود: دو واحد غبارگير نيز در راستاي حفاظت از محيط زيست و با صرف 440 ميليارد ريال اعتبار در اين شرکت در حال احداث است که پيش بيني مي شود تا پايان سال آينده مورد بهره برداري قرار گيرند.
تأمين 80 تا 85 درصد تجهيزات يدکي موردنياز فولاد سفيددشت از داخل کشور
در ادامه اين جلسه، محمود ارباب زاده مديرعامل شرکت فولاد سفيددشت نيز ضمن ارائه گزارشي از روند توليد و پروژه هاي در دست احداث اين شرکت و با بيان اينکه فرايند احداث واحد ريخته گري بيلت از سال 1401 آغاز شده گفت: اين پروژه با پيشرفت 42 درصدي همراه است و 40 درصد تجهيزات موردنياز اين واحد تأمين و وارد سايت شده اند. وي از تکميل اين واحد تا دو سال آينده خبر داد و تصريح کرد: با بهره برداري از واحد بيلت سالانه 800 هزار تن شمش فولاد براي کارخانه هاي توليدکننده مقاطع ساختماني در شرکت فولاد سفيددشت توليد مي شود
ارباب زاده با بيان اهميت بومي سازي تجهيزات واحدهاي توليدي تأکيد کرد: در حال حاضر 80 تا 85 درصد تجهيزات يدکي مورد­نياز واحدهاي در حال بهره برداري شرکت از داخل تأمين شده اند و حدود 12 ميليون يورو از تجهيزات موردنياز بومي سازي شده است.
ميزان توليد آهن اسفنجي 8 درصد فراتر از برنامه پيش بيني شده     
ايمان سليماني، مدير بهره برداري فولا د سفيددشت هم در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از روند توليد در شرکت از توليد 546 هزار تن آهن اسفنجي از ابتداي سال جاري تا پايان مهرماه خبر داد و گفت: اين ميزان توليد علي رغم محدوديت مصرف برق در تابستان حاصل شده که 8 درصد از برنامه هدف گذاري بيشتر است.
وي افزود: شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري تمام آب موردنياز خود را جهت توليد از پساب تصفيه شده شهري تأمين مي کند. درواقع، با کمک يک شرکت دانش بنيان، بيش از چهار سال است که با تصفيه پساب شهري، 40 ليتر آب بر ثانيه براي استفاده در واحدهاي توليدي شرکت با استفاده از فناوري UF (اولترافيلتراسيون) تأمين مي شود.
اضافه شدن 800 هزار تن اسلب به ظرفيت توليد فولاد مياني کشور
بنابر اين گزارش، در ادامه اين جلسه، جمشيد علي بابايي، مدير تکنولوژي و توسعه شرکت نيز در اين جلسه با اعلام اين خبر که واحد فولادسازي با پيشرفت  حدود 97 درصدي تا دو ماه آينده آماده بهره برداري مي گردد، خاطرنشان کرد: راه اندازي اين واحد در سه فاز پيش بيني شده بود که تا کنون دو فاز آن شامل قوس الکتريکي و توليد مذاب محقق شده و با انجام فعاليت هاي واحد ريخته گري، فاز سوم نيز تکميل مي گردد. با بهره برداري از اين طرح سالانه 800 هزار تن اسلب به ظرفيت توليد فولاد مياني کشور اضافه مي شود.
گفتني است در حال حاضر شرکت فولاد سفيددشت براي 800 نفر به صورت مستقيم و براي 2 هزار نفر به صورت غيرمستقيم فرصت شغلي ايجاد کرده است.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
24
امروز
366
دیروز
673
هفته
10292
ماه
192045
کل
238383
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟